DESAIN PEMBELAJARAN MATEMATIKA DENGAN KONTEKS PERMAINAN KULI BIA PADA MATERI FAKTOR PERSEKUTUAN TERBESAR DAN KELIPATAN PERSEKUTUAN TERKECIL
(1) STKIP Gotong Royong Masohi
(2) STKIP Gotong Royong Masohi
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bakker, A., Doorman, M., & Drijvers, P. (2003). Design research on how IT may support the development of symbols and meaning in mathematics education. Onderwijs Research Dagen (ORD).
Bardsley, M. E. (2006). Pre-kindergarten teachers’ use and understanding of hypothetical learning trajectories in mathematics education. Utrecht : University of Utrecht.
Bito, G. S. (2016). AKTIVITAS BERMAIN SEBAGAI KONTEKS DALAM BELAJAR MATEMATIKA DI SEKOLAH DASAR DENGAN PENDEKATAN MATEMATIKA REALISTIK. Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Sekolah Dasar (JP2SD), 250–255.
Daro, P., Mosher, F. A., & Corcoran, T. B. (2011). Learning trajectories in mathematics: A foundation for standards, curriculum, assessment, and instruction. CPRE Research Reports.
Fuadiah, N. F. (2017). HYPOTHETICAL LEARNING TRAJECTORYPADA PEMBELAJARAN BILANGAN NEGATIF BERDASARKAN TEORI SITUASI DIDAKTIS DI SEKOLAH MENENGAH.
Jurnal Mosharafa, 6(1), 13–24.
Hadi, S. (2006). ADAPTING EUROPEAN CURRICULUM MATERIALS FOR INDONESIAN SCHOOLS: A DESIGN OF LEARNING TRAJECTORY OF FRACTION IN ELEMENTARY EDUCATION MATHEMATICS. Banjarmasin: Lambung Mangkurat University, 1–9.
Haylock, D., & Thangata, F. (2007). Key Concepts in Teaching Primary Mathematics (First). London: Sage Publication.
Sohilait, E. (2019). DESAIN PEMBELAJARAN BERBASIS PENDEKATAN PENDIDIKAN MATEMATIKA REALISTIK DENGAN MENGGUNAKAN MASALAH KONTEKSTUAL. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan ….
Sugiman. (2011). Peningkatan Pembelajaran Matematika dengan Menggunakan Pendekatan Matematika Realistik. Jurusan Pendidikan Matematika FMIPA Universitas Negeri Yogyakarta, 1–12.
Surya, A., Zulkardi, Z., & Somakim, S. (2017). Desain Pembelajaran Statistika Menggunakan Konteks Mal di Kelas V. Jurnal Elemen. https://doi.org/10.29408/jel.v3i2.344
Wijaya, A. (2009). Hypothetical Learning Trajectory dan Peningkatan Pemahaman Konsep Pengukuran Panjang. Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika.
Article Metrics
Abstract view : 542 timesPDF - 67 times
DOI: https://doi.org/10.26714/jkpm.7.2.2020.53-66
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Jurnal Karya Pendidikan Matematika
Jurnal Karya Pendidikan Matematika | P-ISSN: 2339-2444 E-ISSN: 2549-8401
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Karya Pendidikan Matematika | P-ISSN: 2339-2444 E-ISSN: 2549-8401