The Effect of Grammatical Understanding on the Ability of Writing Thesis Students
(1) [SINTA ID : 6036488] Universitas Semarang
(2) [SINTA ID : 6099745] Universitas Semarang, Indonesia
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aleks A dan Achmad HP. (2010). Bahasa Indonesia untuk Perguruan Tinggi. Kencana.
Alwi, H., Soenjono D., Hans L., & A. M. (2003). Tata Bahasa Baku Bahasa Indonesia (Edisi Ketiga). Balai Pustaka.
Alwi, H. (2008). Kamus Besar Bahasa Indonesia (Edisi Keempat). Gramedia.
Arifin, E. . (2003). Dasar-Dasar Penulisan Karangan Ilmiah. Grasindo.
Arifin, E. Z. & S. A. T. (2000). Cermat Berbahasa Indonesia untuk Perguruan Tinggi. Akademika Presindo.
Chaer, A. (2009). Sintaksis Bahasa Indonesia: Pendekatan Proses. Rineka Cipta. Departemen Pendidikan Nasional. (2016). Kamus Besar Bahasa Indonesia Pusat Bahasa. Gramedia Pustaka Utama.
Efendi S, D. K. dan B. S. (2015). Tata Bahasa Dasar Bahasa Indonesia. Remaja Rosdakarya.
Fahmi, A. K. (2015). Analisis kesalahan gramatikal teks terjemah (indonesia-arab) dalam pendidikan bahasa arab. 105–116.
Jubhari, R. (2009). Academic Writing as Discourse Practice in Australian and Indonesian Universities : III(2), 67–81.
Keraf, G. (2000). Diksi dan Gaya Bahasa. Gramedia.
Latief, A. (2001). Bahan Penyuluhan Bahasa Indonesia: Ejaan. Pusat Bahasa. Departemen Pendidikan Nasional.
Putrayasa, I. B. (2014). Kalimat Efektif: Diksi, Struktur, dan Logika. Refika Aditama.
Rachman, S. A., Rival, R., & Haerul, H. (2019). Analisis Kesalahan-Kesalahan Gramatikal Dalam Tulisan Bahasa Inggris Mahasiswa Pendidikan Guru Sekolah Dasar FIP UNM. JIKAP PGSD: Jurnal Ilmiah Ilmu Kependidikan, 3(3), 249. https://doi.org/10.26858/jkp.v3i3.10227
Riana, R. (2013). Ketidakefektifakan Kalimat dalam Penulisan Skripsi. Semarang University Press.
Rosyid. (2004). Kalimat Efektif. Rosdakarya.
Vadlapudi, R. (2010). On Automated Evaluation of Readability of Summaries : Capturing Grammaticality , Focus , Structure and Coherence. June, 7–12.
Widjono, H. (2005). Bahasa Indonesia: Mata Kuliah Pengembangan Kepribadian di Perguruan Tinggi. Grasindo
Article Metrics
Abstract view : 407 timesPDF - 8 times
DOI: https://doi.org/10.26714/lensa.12.1.2022.46-65
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Lensa: Kajian Kebahasaan, Kesusastraan, dan Budaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Lensa: Kajian Kebahasaan, Kesusastraan, dan Budaya is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
Lensa: Kajian Kebahasaan, Kesusastraan, dan Budaya (Lensa)
p-ISSN: 2086-6100; e-ISSN: 2503-328X
Published by: Faculty of Educational Science and Humanity,Universitas Muhammadiyah Semarang